banner_gbo_lviv
"Автоцивілка" подорожчала PDF Друк e-mail
Середа, 18 червня 2014, 14:01

Червень приніс чергову погану новину: серйозно, процентів на 30 — 50, подорожчало обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів.Це — в середньому, а для окремих категорій — у декілька разів. Цікаво, що змогли так вчинити, не змінюючи тарифів, затверджених Нацкомфінпослуг. Сидять такі «майстри» у Моторно-­транспортному (страховому) бюро України (МТСБУ).

Як відомо, «автоцивілка» обчислюється множенням базового платежу (180 грн.) на різноманітні коефіцієнти, значення яких залежить від об’єму двигуна автомобіля, місця реєстрації власника, водійського стажу, кількості попередніх звернень за страховим відшкодуванням, рівня дорожньо­транспортної дисциплінованості та деяких інших параметрів. Ці коефіцієнти мають, як мовиться, «виделку», тобто нижню й верхню межі. На практиці страхові компанії намагаються застосовувати мінімальні параметри, щоб залучати якомога більше клієнтів. Автовласники, звичайно, не проти.

Проти виступило МТСБУ, яке відіграє роль регулятора ринку автострахування. А вчинило воно «геніально» просто: настійно запропонувало страховим компаніям використовувати лише «рекомендовані» значення коефіцієнтів, тобто обчислювати розміри «автоцивілки» фактично по максимуму.

До чого це призвело? Приміром, коефіцієнт «території використання автомобіля» для невеликих населених пунктів зріс з 1,0 до 1,3, для міст із населенням від 100 до 500 тисяч — з 1,3 до 1,7 і т. д.

Відчутно обмежено знижки за безаварійну їзду (так звана система бонус­малус) — з 50% до 20%. Тобто, як завжди, «покарали» гривнею, насамперед, дисциплінованих водіїв, котрі, не оформивши страховки, з гаража не виїздять, розкошелюватися страхові компанії не змушують.

Якщо в середньому ціна поліса зросла десь на третину, то для таксистів і водіїв маршруток — більш ніж удвічі. Як гадаєте, чи вплине це на ціни їхніх послуг?

Оригінальність ситуації полягає в тому, що МТСБУ наче й не змушує страхові компанії дерти з автомобілістів «три шкури», мовляв, можете застосовувати такі коефіцієнти, які вважаєте за потрібне. Але… Бюро, водночас, пообіцяло постійно відслідковувати ситуацію по кожній компанії. Коли виявиться, що страхувальник уклав більше 10% договорів за цінами, що нижче рекомендованих, з нього вимагатимуть відрахувань у спільний фонд захисту потерпілих уже не 3%, а 10% від зібраних коштів, більше 15% «дешевих» договорів — 15% відрахувань і т. д. Тобто «демпінгувати» стане невигідно.

Власне, боротьба з дрібними компаніями, котрі мало не на всіх перехрестях продають дешеві поліси, а відшкодовувати втрати не спроможні — один з основних аргументів такого подорожчання «автоцивілки». А ще нам розповідають про те, що через девальвацію гривні майже удвічі подорожчали запчастини й ремонт, відповідно зросли розміри відшкодувань; «автоцивілка», мовляв, і раніше була збитковою, нині ж узагалі штовхає страхову галузь до банкрутства. От автомобілісти й мають скинутися на її порятунок.

Переконливо? На перший погляд — так. Проте чимало людей, обізнаних із ситуацією, висловлюють із цього приводу серйозні сумніви. По­перше, Моторно­транспортне страхове бюро, намагаючись керувати «в ручному режимі», перевищує свої повноваження. Зауважимо, що на це чомусь не реагують відповідні державні органи. Чекають на звернення до суду? По­друге, щодо грошей, то страхувальники лукавлять. За даними Нацфінпослуг, усі виплати, здійснені страховими компаніями торік по «автоцивілці», становили 40,5% платежів, зібраних з автомобілістів. Хоча тарифи (попередні, значно нижчі) встановлювалися з розрахунку, що страхувальники повинні сплачувати не менше 70% від коштів, одержаних зі страхування цивільної відповідальності автовласників. Звідси виникає запитання: то де ж наші гроші? Але воно, як і всі подібні за нинішніх часів, є, скоріше, риторичним.

Хоча відповіді ніхто особливо й не ховає. У ЗМІ з цього приводу з’явилося нещодавно цікаве повідомлення, в якому фактично йдеться про одну зі схем. МТСБУ, намагаючись тугіше набити свою калитку, відрахування зі страхових компаній одержувало, в основному, вчасно і сповна, а з виплатами потерпілим клієнтам компаній, що збанкрутіли, зволікало, як могло. І от недавно ця калитка… зникла. Тобто кошти перебували у «Брокбізнесбанку», де Нацбанк якраз запровадив тимчасову адміністрацію. Кошти «зависли», доля їх вкрита туманом, який дедалі щільнішає. Отож МТСБУ треба терміново поповнювати свою скарбничку. Де ж воно візьме, як не в наших кишенях?

Джерело: Житомирщина

 
Увага Акція

Акція від СТО "КБ"
Всього за 299 євро - встановлення ГБО 4
встановлення гбо львів

Наша адреса

Головний Офіс та СТО:
м.Львів, вул. Городоцька 207

автосервіс на карті, Львів

AudiBMWChevroletFordHondaHyundaiKIALadaDaewooMazdaMercedes-BenzMitsubishiTOYOTAVolkswagenOpelSkoda